(Redactie: Han Verbeem. Foto: Pixabay / Marie Sjödin)
HOOGERHEIDE / DEN BOSCH – De coronacrisis heeft ook gevolgen voor de dienstregeling van het streekvervoer in de regio. “Vanwege het coronavirus heeft het RIVM diverse maatregelen getroffen. Als gevolg hiervan ziet Arriva zich genoodzaakt, tot nadere berichtgeving, een aantal aanpassingen door te voeren”, zo heeft het vervoerbedrijf laten weten in een verklaring.
“In verband met de richtlijnen van het RIVM hebben wij momenteel minder personeel én minder reizigers”, meldt Arriva. “Het maatschappelijk belang van openbaar vervoer is groot. Wij proberen en willen onze reizigers zo lang mogelijk van dienst zijn.” De busmaatschappij vervoert dagelijks veel reizigers die werkzaam zijn in vitale sectoren. “Juist nu is het extra belangrijk dat deze medewerkers kunnen werken
Een andere maatregel is, dat reizigers via de achterdeur moeten instappen. De deur aan de voorzijde blijft gesloten. Het is momenteel niet mogelijk een kaartje in de bus te kopen. Wat wel mogelijk is:
- Reizen op saldo met je OV-chipkaart;
- Een e-ticket (geprint of op je telefoon) kopen via arriva.nl/eticket of via de Arriva app;
- Een kaartje kopen bij één van de OV Servicepunten.
“Koop je kaartje of e-ticket vooraf”, zo adviseert Arriva de reizigers. Het vervoerbedrijf benadrukt dat reizigers zelf verantwoordelijk blijven voor een geldig vervoersbewijs en voor het in- en uitchecken tijdens de reis.
• Reizigers wordt geadviseerd de reis niet te vroeg vóóraf te plannen; tot een uur voor vertrek kunnen er eventueel nog aanpassingen plaatsvinden. Controleer ook of er bijzonderheden zijn via deze link